Депутати ЛМР провели аналіз укладених договорів з Львівськими комунальними підприємствами
Новини

Під час пленарного засідання депутат Львівської міської ради Юрій Михальчишин зачитав заяву щодо аналізу договорів на виконання ЛКП послуг з обслуговування будинків, споруд та прибудинкових територій, водопостачання та водовідведення, теплопостачання та постачання гарячої води.
 
Текст заяви подаємо повнотекстово:
 
Заява
 
Аналізуючи роботу, здійснювану Львівськими комунальними підприємствами (ЛКП) – виконавцями житлово-комунальних послуг з обслуговування будинків, споруд та прибудинкових територій, водопостачання та водовідведення, теплопостачання та постачання гарячої води договорів на виконання цих послуг зі споживачами – мешканцями м.Львова, доводиться констатувати неготовність ЛКП - виконавців послуг забезпечити дотримання вимог законодавства в процесі укладення зазначених договорів, наявність у текстах цих договорів  положень, які містять значні та системні порушення чинного законодавства, прав та інтересів споживачів, відсутність контролю над цим процесом зі сторони  Департаменту житлового господарства та інфраструктури, зокрема:
 
           - у договорі на обслуговування будинків, споруд та прибудинкових територій вказано, що рішення виконкому про затверджений перелік послуг, їх споживчі характеристики та вартість додається до договору, проте жодного рішення жодним виконавцем до направлених споживачам договорів додано не було і не могло бути з огляду на обсяг рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 26.11.2010 № 1651 «Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для мешканців у м.Львові індивідуально по кожному будинку»;
          
 - у договорі на обслуговування будинків, споруд прибудинкових територій вказано, що споживач має право на перерахунок оплати зобов’язань у випадку ненадання або неякісного надання послуг, проте не вказано, що за таких умов споживач , згідно ч.6 ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» , абз. 2 п. 20 Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 р. , має право відмовитися від таких послуг та розірвати договір;
 
- розмір пені, вказаний у договорах на виконання зазначених вище послуг коливається від 0,1% до 3% (!) за кожен день протермінування оплати в той час, коли чинним законодавством України взагалі не встановлено розміру пені за прострочення оплати житлово-комунальних послуг. Відсутні також будь-які правові підстави для встановлення розміру пені виконавцями житлово-комунальних послуг на власний розсуд, оскільки п. 8 Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 р. , п. 14 Типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженого Постановою КМУ № 630 від 21.07.2005 р. , а також  умови укладених між виконавцями та споживачами договорів на обслуговування будинків, споруд та прибудинкових територій передбачають встановлення розміру пені за прострочення оплати житлово-комунальних послуг лише законом.
           
- терміни перевірки виконавцями фактів ненадання або неякісного надання споживачам послуг встановлені виконавцями односторонньо і складають 2-3 доби, що є порушенням вимог абз. 2 п. 16 Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ № 529 від 20.05.2009 р.;
           
- у договорах на виконання послуг з водопостачання та водовідведення, теплопостачання та постачання гарячої води передбачена компенсація витрат виконавця на перевірку актів-претензій споживачів, що суперечить чинному законодавству України та створює можливості масових поборів споживачів зі сторони представників виконавців. Закон України «Про житлово-комунальні послуги»  не передбачає права виконавця та виробника послуг на отримання компенсації  витрат на перевірку актів-претензій споживачів.
    
 Наявність зазначених вище положень у відповідних договорах створює умови для збільшення кількості скарг споживачів, провокує зростання їх заборгованості за спожиті послуги та штучно породжує нові конфлікти між названими сторонами, які вже на даний час обчислюються трьома десятками тисяч судових справ.
 
Керуючись частинами 6, 10, 11 ст. 47 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, ст. 15, 19 Закону України „Про статус депутатів місцевих рад”, ст. 11, 20 Закону України „Про службу в органах місцевого самоврядування”, ч. 3 Розділу XI „Повноваження Департаменту житлового господарства та інфраструктури” згідно розподілу повноважень між виконавчими органами ЛМР, вимагаємо: 
 
1. Від Директора Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР:
 
забезпечити відкликання всіх зазначених договорів як таких, що не відповідають вимогам законодавства;
на основі типових договорів, затверджених відповідними постановами Кабінету Міністрів України розробити, погодити з Комісією та винести на затвердження виконавчим комітетом ЛМР тексти договорів, що відповідають вимогам чинного законодавства, забезпечують права та інтереси як виконавців послуг, так і їх споживачів; 
довести форму і зміст затверджених договорів до виконавців послуг;
організувати дієвий контроль за належним, адекватним (без спотворень) застосуванням виконавцями затвердженої форми і змісту договорів.
 
2. Від Міського голови м.Львова п. А.Садового:
       – встановити та притягнути до передбаченої законодавством України відповідальності посадових осіб, неналежне виконання посадових обов’язків яких призвело до моральних та матеріальних збитків споживачів зазначених послуг, внаслідок розповсюдження договорів, які не відповідають вимогам законодавства України, порушують права та інтереси громадян - мешканців м.Львова.
 
Прийнято на сесії Львівської міської ради 17 лютого 2011 р.