Яромир Самагальський: „Ми почнемо з повернення боргів за попередні роки”
Інтерв’ю
Яромир Самагальський, голова постійної депутатської комісії з питань фінансів та планування бюджету Львівської міської ради, про бюджет розвитку Львова на 2011 рік.
 
Пане Яромире, чи вже почали комісії міськради розглядати бюджет розвитку за статтями і якими будуть цьогорічні пріоритети для фінансування?
 
Бюджет розвитку ми почнемо розглядати із середи – буде розкладка бюджету за галузями, скільки піде на освіту, медицину, на інші галузі, а вже після цього будуть титульні списки в розрізі галузей.
 
Бюджет розвитку – це документ, який говорить про капіталовкладення і реконструкцію, тобто про глобальні речі, які йдуть на розвиток міста. Не можна виокремити тільки якусь одну галузь або сторону життєдіяльності міста, у яку будуть вкладатися кошти. Ремонт школи – пріоритет, енергозбереження – пріоритет. Так само це стосується і освіти, і житлово-комунального господарства. Ми мусимо збалансовано підходити до тих речей і старатися, щоб жодна галузь у місті не постраждала – настільки, наскільки це є можливим, наскільки це у наших силах.
 
А основне – з чого ми почнемо – це повернення боргів підприємцям за виконані роботи за попередні роки. Ця сума постійно корегується, але становить близько 70-ти мільйонів гривень. Інше питання полягає в тому, що деякі роботи були виконані недобросовісно, не у повному обсязі – це ми ще будемо розглядати і тоді сума трохи зменшиться.
 
Як Ви можете пояснити істотну розбіжність у сумах видатків та доходів, зазначених у проекті бюджету розвитку?
 
Бюджет розвитку є збалансованим. Сам бюджет складає 256,7 мільйонів гривень, а якщо до цієї суми додати 275 мільйонів, які місто планує запозичити для закупівлі автобусів і тролейбусів, то вийде якраз півмільярда. Це є бухгалтерський спосіб відображення позики. Якщо ми цю позику візьмемо у повному обсязі, то бюджет буде більшим. На сьогоднішній день ми взяли 4,8 мільйонів. Ці кошти повинні відображатися в бюджеті розвитку. А бюджет є збалансованим – так має бути згідно з бюджетним кодексом, сума витрат і сума доходів повинні бути відповідними.
 
Розкажіть, будь ласка, детальніше про позику – коли її візьмуть, у якому обсязі?
 
Є програма, передбачена Національною агенцією з підготовки до Євро-2012 – це кошти для закупівлі тролейбусів та автобусів, які прийматимуть футбольний чемпіонат. На Львів припадає 275 мільйонів гривень – на таку суму ми можемо закупити транспорту. У нас відкрита кредитна лінія. Від нас буде залежати чи ми виконаємо ту програму до 2012 року у повному обсязі чи ні.
 
Ми вважаємо, що це є надзвичайно важлива позика для того, щоб стимулювати роботу міського транспорту, щоб на вулиці міста за всіма пріоритетними напрямками вийшли саме львівські комунальні автобуси з низькою підлогою, щоб людям було комфортно пересуватися містом. Окрім того, це сприятиме створенню робочих місць на ЛАЗі, це надходження у бюджет з податку з фізичних осіб. Тобто це серйозна інвестиція в економічний розвиток міста. Ми вважаємо, що цю позику потрібно брати.
 
Інше питання, якщо виявиться, що ЛАЗ не у повному обсязі виконуватиме свої договірні зобов’язання або, розглянувши транспортну схему міста, ми дійдемо висновку, що не така кількість автобусів та тролейбусів потрібна або не у цій черговості, тоді сума буде коригуватися. Це не є гроші цього року – це відкрита кредитна лінія. Є ухвала про відкриття кредитної лінії за договором з Національним агентством, а коли, скільки і чого – це залежатиме від нас, від договорів з ЛАЗом.
 
Щодо транспорту у Львові. Міський голова недавно заявив, що у бюджеті розвитку Львова на 2011 рік мають бути закладені кошти на виробництво першого львівського трамваю. У проекті ці кошти передбачено?
 
Якщо відверто, то ця тема є надзвичайно актуальною і важливою, але повернутися до неї треба буде тільки після розгляду транспортної схеми Львова, щоб ми зрозуміли, скільки у нас повинно бути трамвайних ліній, скільки на них повинно працювати трамваїв і чи ми можемо забезпечити ці маршрути. Це позитивно, тому що це так само інвестиції у виробництво, робочі місця, покращення транспортного сполучення.
Але як реалізовувати цей проект? Я особисто з ним ще не знайомий?
 
Яку загальну характеристику Ви можете дати бюджету розвитку Львова на цей рік?
 
Я особисто вважаю, що бюджет розвитку буде напруженим, але цілком реальним до виконання. Порівняно з минулорічним бюджетом, там є реальні цифри, які можна виконати і треба вимагати від виконавчих органів влади, щоб вони його виконували і наповнювали бюджет. Найбільше на нас тиснуть, звичайно, боргові зобов’язання перед виконавцями робіт у попередні роки і кошти, які ми маємо резервувати у бюджеті розвитку для повернення боргів міста та обслуговування кредитів як міста, так і комунальних підприємств.

Вголос