Інформаційна довідка про пленарне засідання 16-ї сесії Львівської міської ради
Тема тижня
На пленарному засіданні 16-ї сесії Львівської міської ради 5-го скликання, 18 лютого, депутати Львівської міської ради планують розглянути 132 питання. Одними із найважливіших питань є про звіт постійної комісії фінансів та планування бюджету Львівської міської ради, заходи щодо організації благоустрою у центральній частині м. Львова, прийняття у власність територіальної громади м. Львова приміщення дошкільного навчального закладу № 9, передача на баланс ЛКАТП № 1 автобуса ЛАЗ - А183D1, про прийняття у власність територіальної громади м. Львова від ВАТ «Львівський завод Автонавантажувач» відомчих житлових будинків, а також питання про продаж земельних ділянок з аукціонів.
 
Першим розглянуть на пленарному засіданні питання «Про звіт постійної комісії фінансів та планування бюджету Львівської міської ради». В постійній комісії працює 9 депутатів. Члени постійної комісії залучені до роботи в робочих групах, тимчасових комісіях, спостережній, координаційних  радах, конкурсних комісіях, створених міською радою, рішеннями виконавчого комітету та розпорядженнями міського голови. Впродовж звітного періоду проведено 47 засідань постійної комісії, на яких розглянуто 726  питань, розглянуто 58 звернень громадян і юридичних осіб, та надано рекомендації відповідним виконавчим органам по їх вирішенню.
 
Впродовж 2009 року основна діяльність постійної комісії фінансів та планування бюджету скеровувалась на розгляд та погодження ухвал  Львівської міської ради щодо складання і виконання бюджету на 2009 рік,  вносились пропозиції, які враховувалися при їх формуванні та погодженні. 
 
На майбутнє, комісія вважає, що основне її завдання полягатиме в:
 
-  оптимізації видатків міського бюджету, з метою забезпечення обов’язкових виплат:  заробітної плати в закладах освіти і медицини, оплати за енергоносії тощо;
 
 - ініціюванні відповідних дій по впровадженню енергозберігаючих технологій в теплопостачанні міста;
 
- створенні позитивного інвестиційного клімату для залучення.
 
«Звіт складається з трьох основних частин. Перша – це інформаційна частина, у якій описано скільки проведено упродовж звітного періоду засідань, розглянуто питань та звернень, а також відвідуваність. У другій частині вказано, які ухвали розглянули та дискусійні питання. Третя – питання та заходи, що були організовані з власної ініціативи. Знаковими питаннями звісно було прийняття бюджету на 2009 рік, вносили свої пропозиції та бачили, що цифри завищені. Впродовж цього періоду вносились систематичні зміни заради того, щоб втримати бюджет. Особливу увагу звертали на виконання бюджету розвитку та цільового фонду. Робота є вдалою, бо основні захищені статті виконані (виплати зарплат, енергозабезпечення тощо). Стосовно бюджету на 2010 рік, ми не можемо наразі нічого робити, тому що немає державного бюджету. Ще одним важливим питанням для комісії є організація Євро – 2012, зі сторони міста із будівництвом стадіону проблем не було», - коментує голова постійної депутатської комісії фінансів та планування бюджету Львівської міської ради Андрій Стецьків.
 
Також на пленарному засіданні буде розглянуте питання «Про заходи щодо організації благоустрою у центральній частині м. Львова». Затишок повинен бути скрізь і вулиця - не  виняток у цьому. Адже саме порядок та благоустрій вулиць насамперед впадають в очі туристам.
 «Вуличні меблі – це невід’ємний елемент архітектури міста. Вони повинні відповідати архітектурі, особливо у старій частині міста і  прикрашати його. Тому це питання необхідно грамотно  вирішити», - зауважує Віктор Москалюк, голова постійної депутатської комісії архітектури, містобудування та охорони історичного середовища.
 
Одним із важливих питань для міста є питання «Про прийняття у власність територіальної громади м. Львова приміщення дошкільного навчального закладу № 9 на вул. М. Рильського, 9». Це приміщення було закрите на капітальний ремонт з 1995 року. Дошкільний навчальний заклад розташований у типовому приміщенні, розрахованому на 6 груп. Відновлення його діяльності дозволить частково задовольнити потреби мешканців центральної частини міста  на здобуття дошкільної освіти  і зменшить соціальну напругу в місті.
 
«Відновлення дитячого садочка є великим плюсом для нашого міста, це добра справа, що зробила міська рада. Проте є ще кілька дошкільних закладів, що потребують підтримки. Наприклад, на вул. Грінченка є «Будинок школяра», в котрому можна відкрити 2-3 групи, для цього потрібні кошти, але цей район дуже потребує розширення дошкільних закладів», - розповів голова постійної депутатської комісії медицини, освіти, науки і соціального захисту Володимир Оверко. 
 
Ще буде розглянуте питання «Про передачу на баланс ЛКАТП № 1 автобуса ЛАЗ – А183D1». Йдеться про те, що з метою поліпшення пасажирських перевезень у м. Львові міська рада дозволяє ЛМКП «Львівтеплоенерго» передати у встановленому порядку на баланс Львівського комунального автотранспортного підприємства № 1 новий комфортабельний автобус ЛАЗ – А183D1 балансовою вартістю 1500,0 тис. грн. Його передача у комунальну власність стала результатом домовленостей по погашенню боргових зобов’язань за теплопостачання між ЛМКП «Львівтеплоенерго», ТзОВ «Львівавтокомплектація» та Львівським автобусним заводом.
 
«Цей автобус був переданий «Львівтеплоенерго» Львівським автобусним заводом, як погашення боргів. Шляхом переговорів дійшли до такого рішення проблеми, яка роками не вирішувалась. Тепер комфортабельний автобус буде перевозити львів’ян, що є великим плюсом, адже вартість такого перевезення 1 гривня і він перевозитиме пільговиків усіх категорій», - підкреслив депутат Львівської міської ради, член постійної комісії фінансів та планування бюджету Андрій Мисик.
 
Крім того, на пленарному засіданні розглянуть питання «Про прийняття у власність територіальної громади м. Львова від ВАТ «Львівський завод Автонавантажувач» відомчих житлових будинків № 402, 404, 414, 416 на вул. Т. Шевченка, № 56 на вул. І. Величковського та гуртожитку на вул. Т. Шевченка, 362». Це питання дуже важливе для львів’ян, адже мешканці цих будинків страждають через неналежне обслуговування. Саме тому їх приймуть у власність територіальної громади міста.
 
«Перш за все ці будинки є власністю мешканців Львова і вони не повинні страждати від того, що установи, котрі вже не функціонують, не дають належного обслуговування. Це тривало протягом кількох років і будинки повинні обслуговуватись на рівні усіх інших», - говорить голова постійної депутатської комісії житлової політики Степан Павлюк.
 
«Два роки тому була створена комісія з виконавчих органів влади, в тому числі представники депутатського корпусу. На той час було 603 гуртожитки, які потрібно було передати у власність територіальної громади міста, тобто на баланс Львівської міської ради. Відповідно цей процес іде, але бачимо, що колишні підприємства, які були доведені до банкрутства кинули людей напризволяще. І тому ми маємо масу відключених гуртожитків від тепла, світла. Щодо цих будинків, що розглядаються, звичайно, що їх потрібно забирати, бо мешканці не можуть просто замерзати через чиюсь безгосподарність. Найбільша проблема, на яку скаржаться люди, це загально будинковий лічильник і людям приходять рахунки за використану електроенергію, які зовсім не відповідають з тим, що вони повинні платити. Другим є питання ремонту, тому що ці будинки уже по 20 років не ремонтовані, вони в жахливому стані. Є такі факти, що люди не можуть прописатись, навіть якщо там народились та виросли», - розповідає депутат ЛМР, член постійної комісії інженерного господарства, транспорту і зв’язку Іван Гринда.
 
На пленарному засіданні розглянуть і 6 питань про продаж земельних ділянок з аукціону. На затвердження винесено такі ділянки:
 
- вул. Городоцька, 43 площею 0,2910 га для будівництва та обслуговування адміністративно-офісної будівлі;
 
- вул. Щиренька – вул. Ряшівська (проектована) площею 4,8282 га для будівництва та обслуговування торгово-виставкового комплексу;
 
- вул. Сяйво, 2 площею 0,0354 га для будівництва та обслуговування закладу торгівлі;
 
- вул. Стрийська (біля іподрому) площею 0,1585 га для будівництва та обслуговування автосалону;
 
- вул. Рахівська площею 0,5043 га для будівництва та обслуговування підземно-наземного паркінгу;
 
- вул. Антонича, 122 площею 0,0510 га для будівництва та обслуговування закладу торгівлі.
 
«У такому рішенні є дуже багато плюсів. Перше, це поповнення бюджету розвитку міста, що є дуже важливо. Друге, такі продажі необхідні для розвитку бізнесу, адже кожен підприємець має змогу придбати собі земельну ділянку, яка йому підходить та провадити свій бізнес. Завдяки цьому місто стає інвестиційно привабливим», - розповідає член постійної комісії землекористування Артем Хмиз.

Відділ інформаційної політики секретаріату ради
Фото: Юрко Дячишин