Андрій Карбовник: «Для запровадження у Львові електронного квитка, має бути розроблена чітка схема реалізації цього проекту»
Новини

Голова комісії з питань контролю за ефективністю виконання програм розвитку міста та рішень ради висловив припущення, що електронний квиток навряд чи запрацює у 2013 році через проблеми, які досі не вдалось вирішити. 
 
Одна з них – питання створення єдиного підприємства, яке обслуговуватиме проект електронного квитка. Адже не відпрацьована схема, за якою це підприємство працюватиме, а також як будуть здійснюватись розрахунки з перевізниками. Планувалось, що засновником підприємства буде ЛКП №1, проте його фінансовий стан є далеко не найкращий. Депутат передбачає, що рейдерським способом в будь-який момент воно може бути захоплене, і вся ця система опиниться в приватних руках. 
 
За словами депутата, під час роботи робочої групи виявлені деякі нюанси. Наприклад, те, що основна ідея нововведення – один квиток на всі види транспорту, з яким можна робити пересадки, не є реальним. Адже діє Закон України, який забороняє брати часткову оплату в комунальному транспорті. Отже, пересідаючи на трамвай, львів’яни будуть змушені оплачувати повну вартість квитка. 
 
Андрій Карбовник також пояснив, що для реалізації цього проекту в кожній маршрутці мають бути встановлені спеціальні прилади – валідатори, які в середньому коштують дві з половиною тисячі євро. 
 
«Перевізники встановлюватимуть їх за власний кошт, тому це однозначно призведе до подорожчання квитків. Вартість квитка може становити 3 грн 50 коп. Ми маємо запитати людей, чи хочуть вони їздити з електронним квитком за 3.50 грн?», - зауважив народний обранець.
 
Ще одна причина, через яку неможливо запровадити електронний квиток - проблема відшкодування пільг, які надає місто ветеранам визвольних змагань, школярам. На жаль, на це кошти в цьогорічному бюджеті не передбачено. 
 
Разом з тим, за словами Андрія Карбовника, є багато незрозумілих аспектів, зокрема фінансових. Управління інвестицій не спромоглося порахувати позитивний ефект, який матимемо від введення електронного квитка. Називають цифру 25%. Але вона нічим не підкріплена. Є позитивний світовий досвід, але є і негативний. В деяких містах ввели цей квиток, а потім відмовились, наприклад, в столиці Азербаджану – Баку. Там визнали експеримент невдалим. 
 
Нагадаємо, що для введення електронного квитка місто буде змушене брати зовнішні запозичення, а це близько 54 млн грн.
 
«Не секрет, що у Львові досить складна ситуація з боргами, тому брати ще один кредит недоречно. А якщо його брати, то краще за ці гроші купити кілька нових трамваїв чи тролейбусів», - пояснює депутат.
 
Андрій Карбовник вважає, що аби виключити будь-які зловживання, доречно було б створити наглядову раду, яка б складалась з перевізників, представників виконавчої влади, депутатів міської ради.
 
«Ринок перевезень у Львові становить близько 300 млн грн. в рік, і 15%, які будуть поступати посереднику – це 45 млн грн. Це досить серйозні кошти. І на скільки я знаю, у нас поки немає серйозного інвестора, який хотів би в це інвестувати. Тож, поки не будуть вирішені всі ці питання, впроваджувати електронний квиток у Львові наразі недоцільно», - підсумував Андрій Карбовник.